Informasjon

Nyttig informasjon for et

Trygt og godt kjøp

Når du kjøper en bobil, gjør du en god investering for livet ditt. Uansett om du kjøper brukt eller ny bobil, er det utrolig viktig med gode løsninger hos en forhandler som gjør kjøpsopplevelsen tryggest mulig.

I Mythe Bil AS gjør vi vårt beste for å bistå våre kunder og finner den absolutt beste løsningen etter gitt budsjett. Ved kjøp av bobil hos oss, vil du få en grundig tilstandsrapport. Hvis du ønsker, kan du gå over hele bobilen på egenhånd, helt uforstyrret. Vi sørger for at bobilen er i topp stand før den leveres til deg. Vi stiller også opp til å hjelpe dersom noe skulle gå galt.

Har du spørsmål angående våre avtaler, eller ønsker å vite hvilke løsninger som er tilgjengelig for deg? Kontakt oss, vi hjelper deg gjerne!

Ønsker du å selge bobilen din?

Vi kan hjelpe deg

Mange syns det er vanskelig å selge bobil privat. Hvilken pris man skal fastsette, hvor og hvordan man skal annonsere den for salg.

Vi hjelper deg gjerne med dette, samtidig som vi tar oss av reklamasjoner og garantisaker ved kommisjonssalg. Som selger slipper du disse bekymringene.

Det skrives en skriftlig avtale mellom deg som skal selge og Mythe Bil AS, som gir en fullmakt på vegne av selgeren, det å fremvise og selge bobilen etter avtalt pris og betingelser. Den gir også rammene for oppgjør, honorar til Mythe Bil AS, og partenes rettigheter og forpliktelser.

Fukttest

Alle bobiler som vi kjøper brukt, eller bobiler vi skal selge for kunde, utføres det fukttest på hos oss.
Dette gjør vi for å sikre oss som profesjonell aktør, kunden som skal selge og kunden som skal kjøpe.

Det anbefales å ta fukttest 1. gang i året. Det er mange punkter å gå igjennom når man skal gjennomføre en fukttest på bobil. Vi har eget skjema som sikrer at vi er innom alle viktige punkter hvor det ofte er fuktskader. Det er også punkter under bobiler som sjekkes for fukt. Ved behov settes bobilen inne over natten, for å få så riktig resultat man ønsker.
Fuktskader er kjedelig å oppdage, men det er viktig å gjøre noe med det, med en gang, så skaden ikke forplanter seg.

Gasstest

Gasstest er noe vi tar på alle bobiler som kommer til oss. Det er ingen krav om kontroll av gass i bobilen. Men for egen sikkerhets skyld, og for nye kunder, er vi opptatt av et godt fungerende gassanlegg. Uten lekkasjer.

Hvordan utføres en gasstest?

Vi åpner stengekraner i bilen slik at vi kan måle trykket helt fram til de enkelte apparatene som bruker gass. Så kobler vi fra regulatoren på gassflaska og setter trykk på anlegget fra denne gasslangen. Vi setter på et trykk på 150 millibar og lar trykket stå i fem minutter.
Etter fem minutter skal det ikke være nevneverdig reduksjon i trykket i anlegget. Dersom trykket synker er det et tegn på at det er en lekkasje enten i slanger og rør eller i den enkelte forbruker.

Det er anbefalt å bytte ut gummislangen fra gassflasken hvert 4. år. Men, her kan også eieren gjøre en egen test.
Bøy slangen kraftig og se om du ser sprekker eller at den smuldrer. Ser du noe av dette må den uansett skiftes.
Det anbefales at regulatoren skiftes cirka hvert 6. år.

Ingen krav, men det er lurt å være nøye med bruk av gass.

Vårt

Service team

Vårt service team tar en grundig sjekk på bobilene, hvor vi tar fukttest, gasstest og funksjonstest.

Finansering

Vi formidler gode finanseringsavtaler ved kjøp av bobil gjennom Santander, Nordea og Sparebank1.

Finansieringsavtalen tilpasses ditt budsjett og bobilen du skal kjøpe, så vil vi sammen med deg finne den mest gunstige finanseringen for deg!

Forsikring

Vi har avtale med flere forsikringsselskaper, men de mest brukte er Gjensidige og Sparebank 1.

Garanti og reklamasjon

Mythe Bil AS leverer garantier på alle bobiler hos oss. Garantiens lengde og vilkår avhenger av bobilens alder.